SharpSpring biedt oneindig veel opties om je communicatie te automatiseren, zoals het updaten van contactgegevens en maillijsten, opstarten van een campagne, nurturen van leads, informeren van sales om op het juiste moment actie te ondernemen.
Maak eenvoudig taken en workflows en stel zelf in onder welke voorwaarden een taak en workflow mag worden gestart. Zo automatiseer je eenvoudig de communicatie met je leads en ontvangen ze op het juiste moment de juiste boodschap. Relevante content! Dat is het waar het nu om draait.
De uitgebreide rules engine is het parade paardje van SharpSpring. Het is het hart van de applicatie waarmee je oneindig veel triggers en filters instellen om de automatisering aan te sturen.
SharpSpring legt het gedrag van je contacten vast. Elke geopende en gelezen email. Alle bezochte webpagina en hoe vaak ze die bezoeken. Ingevulde webformulieren, bekeken video’s gedownloade documentatie en nog veel meer. Met deze data activeer je eenvoudig gesegmenteerde geautomatiseerde campagnes.
Zij houdt van het één, hij houdt van het ander. Stuur een e-mail die beide aanspreekt. Gebruik dynamische e-mail inhoud om verschillende afbeeldingen, berichten en CTA’s te weergeven op basis van elk contact zijn of haar unieke eigenschappen, interesses en gedrag zonder individuele aangepaste e-mails te hoeven creëren. Het resultaat: e-mails die er voor de ontvanger echt toe doen.
Verspil geen tijd meer aan leads die er niet toe doen maar focus op leads die converteren. Door het toepassen van leadscoring bepaal je eenvoudig in welke fase van het aankoopproces de prospect zich bevindt, herken je de beter gekwalificeerde leads en activeer je automatische of handmatige vervolgacties op precies het juiste moment.
Maak op regels gebaseerde maillijsten die automatisch worden bijgewerkt als contacten voldoen aan de lijst criteria. Voeg automatisch contacten toe en verwijder contacten op basis van de acties die zij nemen zoals het invullen van een formulier of een bezoek aan een bepaalde pagina op uw website.
Maak van je website een twee-weg communicatie-instrument. Trigger een workflow om jezelf of een collega te waarschuwen wanneer een contactpersoon een belangrijke pagina bezoekt. Weet wanneer contacten bijna gereed zijn om te kopen en onderneem actie.
Bekijk de prestaties van een totale workflow, zoals een drip campaign, en weet wat een lead beweegt om betrokken te zijn met jouw brand, over te gaan tot een aankoop of zich uit te schrijven. Verhoog je sales en verlaag je uitschrijvers door elk component in je workflow te optimaliseren.
Start automatisch e-mails en follow-up met leads die met een gevulde winkelwagen op het laatste moment toch af ??zien van hun aankopen. Verhoog hiermee alsnog je online omzet.