Functies / Retargeting

Retargeting platform

Breng al je retargeting-advertenties samen in één krachtige applicatie. Binnen enkele minuten opgezet. Geen coding nodig (direct gekoppeld via je SharpSpring tracking code). Zie onmiddellijk resultaten.

"Vindt" je bezoekers op internet en geeft je advertenties in realtime aan hen weer

Nu je bezoekers zijn getagd met een unieke ‘cookie’, zoekt ons netwerk naar hen op bijvoorbeeld op Facebook, instagram, mobiele apps of websites in ons netwerk en geeft je advertenties aan hen weer.

We doen dit door samen te werken met alle grote advertentienetwerken, zoals Facebook, Google Marketing Platform, OpenX en nog veel meer.

Wanneer iemand met je website cookie een willekeurig website bezoekt op internet met een advertentieruimte uit ons netwerk, ‘ziet’ ons platform dat en kan je advertentie vervolgens in die ruimte worden weergegeven.

Integratie met je Shopify Store

Integratie met je Shopify met slechts een paar klikken. Het kost maar een paar stappen om je dynamische retargeting-campagnes in een mum van tijd te laten werken.

Creëer audiences

Creëer eigen audiences d.m.v. opgegeven pagina bezoeken, UTM of geactiveerde java script’s op je website.

Zo kun je bijvoorbeeld alleen leads in SharpSpring targeten die geen sale of conversie hebben gehad. Of alleen anonieme websitebezoekers.

Met custom audiences bepaal je zelf wie je wel of niet target.

Voordelen Retargeting

Retargeting is een aanvulling op je bestaande traffic- generators zoals Facebook ads, Adwords etc.

Met retargeting verlies je minder betaalde traffic door tot 43% meer conversie rate via retargeting.

Marketeers verplaatsen vaak deels het adwords budget naar retargeting voor betere conversieresultaten.

  • Bezoekers die via retargeting komen converteren 43% meer dan normale ads.
  • De CTR is 10x hoger dan een normale ad.
  • Slechts 2% van de kopers converteert bij het eerste bezoek. Het doel van retargeting is om de andere 98% terug te halen.
  • Target specifieke audiences zoals bezoekers uit je e-mails of bestaande klanten etc.
  • Naamsbekendheid.

Rekenvoorbeeld budgetverplaatsing naar retargeting

Rekenvoorbeeld met Adwords budget.

Huidige Adwords uitgaven per maand: €10.000
Conversie 2% = 200 leads
Cost per lead (CPL) = €50,00

 

Rekenvoorbeeld met gecombineerde budgetten.

Adwords: €8.500,00
Retargeting: € 1.500,00
Adwords conversie: 2% is 170 leads
Retargeting: conversie 1% is 130 leads
Gezamelijk: 300 leads
Kosten CPL: €33,00

Aantal voordelen van retargeting via SharpSpring

  • Workflow triggers/filters op basis van retargeting.
  • Alle eerder bezochte bezoekers alsnog retargeten.
  • Geen extra tracking instellingen (alles reeds gekoppeld).
  • Dynamische maillijsten op basis van retargeting.
  • Lead scoring op basis van lead targeting.
  • Interacties verwerkt in “life of the lead”
  • End-to-end ROI