E-mail Marketing

De 6 basisregels van E-mailmarketing

mei 19, 2020

De 6 basisregels van E-mail marketing

Er zijn enkele basisregels voor een effectieve E-mailcampagne. Er zijn 6 factoren waar je op moet letten bij het opmaken van een effectieve E-mail. Wanneer je deze zaken serieus neemt is de basis gelegd voor een succesvolle E-mail Marketing campagne

Personaliseer je E-mails

Dagelijks krijgen mensen tientallen mails. Veel van deze mails zijn spam. Om toch op te vallen binnen al deze mails is het belangrijk dat je de aandacht trekt. Een effectieve manier is om de naam van de geadresseerde in het onderwerp te verwerken. Je zult dan wel de naam moeten hebben van de geadresseerde.

Verkoop het product NIET in de titel!

Het onderwerp is ideaal om de klant nieuwsgierig te maken. Probeer dus een titel te verzinnen waarmee je de klanten kunt prikkelen om verder te lezen. Probeer je in de titel het product al te verkopen zullen ze meteen beslissen of dat ze de mail willen lezen. Je hebt dan niet de kans om de klant uit leggen waarom zij het product nodig hebben.

Opmaak van de mail

Zorg ervoor dat de E-mail gemakkelijk leest. Over het algemeen zijn mensen geen fan van lange en grote teksten. Lange teksten zijn vaak vermoeiend en saai. Schrijf dus korte en bondige alinea’s.

Maak een verhaal van de mail

Lezers zijn meer geïnteresseerd in een verhaal dan in harde feiten. Ze zijn natuurlijk wel alleen geïnteresseerd in informatie maar lezen dit liever in een verhaalvorm. Wanneer je in de verhaalvorm schrijft blijven lezers langer geïnteresseerd en is de kans groter dat ze de hele E-mail lezen.

Call to Action

Laat je lezers weten wat ze moeten doen Wanneer er geen duidelijk call to action is weten de lezers dus niet wat ze moeten doen om bijvoorbeeld het product te kopen wat je aanraad. Plaats je call to action (bijvoorbeeld: “Bestel hier dit product”) op verschillende plaatsen in je mail.

Zorg voor feedback

Probeer altijd feedback te krijgen van je lezers. Moedig ze aan om te reageren. Wanneer lezers namelijk reageren op je mail bouw je een langdurige en waardevolle relatie op. Lezers die je “kennen” en contact met je hebben gehad hebben meer vertrouwen in jou als persoon of bedrijf. En alleen als zij jou vertrouwen kun jij producten aan hen verkopen!

Mocht je nog meer vragen hebben kan je uiteraard contact met ons opnemen!

Lees lekker door