E-mail Marketing

Wanneer kan je een klant mailen?

sep 26, 2019

Er zijn verschillende tijdsvakken waarin we een klant kunnen mailen.
De voorbeelden die wij hieronder
noemen zijn bijvoorbeeld nadat een klant het product heeft ontvangen:

Mailen na ‘X’ aantal dagen/weken na ontvangst van het product

Dit is de ideale gelegenheid om de klant te vragen of dat ze tevreden zijn en of ze misschien een recensie
willen schrijven. Deze recensies kun je dan weer gebruiken op je productpagina’s om toekomstige klanten
te overtuigen.

Verjaardag/bedrijfsjubileum klant

Wens de klant proficiat en bied hem eventueel als cadeau een korting aan.

Speciale dag (Vader-/Moederdag, Valentijn, Kerstmis enz.)

Deze mailing is speciaal bedoeld om bepaalde seizoens-gebonden producten onder de aandacht te
brengen van je klanten.

Update gekocht product / verwant product

Stel dat de klant een mobiele telefoon heeft gekocht. Wanneer er nu weer een nieuw model is uitgekomen of
bijvoorbeeld een hoesje speciaal voor die telefoon kun je de klant mailen.Zoals je ziet zijn er voldoende
mogelijkheden en tijdstippen om een klant te mailen. Een reden is er dus in principe altijd. Grofweg
kunnen we de momenten in twee groepen opdelen, algemeen en klantspecifiek. Voor een algemene
mailing heb je in principe alleen een naam en het mailadres nodig, een klantspecifieke mailing vergt klantspecifieke informatie. Hoe je deze klantspecifieke informatie kunt vergaren kan je terugvinden ons ‘Klantprofiel verrijking‘ artikel.

Conclusie

E-mailmarketing kan op veel verschillende niveaus gespeeld worden. Belangrijk om te weten is wat je precies
wil bereiken en daar dan de juiste manier/dienst voor vinden. Eén ding staat wel als een paal boven water, met
e-mailmarketing kun je de omzet flink verhogen!
In toenemende mate sturen ondernemers mailingen per e-mail omdat deze relatief goedkoop zijn, met
directe actie en uitstekend meetbaar zijn.

Lees lekker door